Sabtu, 21 April 2012

Allah akan mnguji setiap hamba

assalamualaikum kpd semua kwn2 sy,sy harap kamu semua dlm keadaan chat dn sntiasa dilindungi dri yg maha Esa amin.terlubuk dihatiku utk mluahkn apa yg terisi dlm hati ini yg telah lama tersimpan dgn penuh kesedihan,derita mnghadapi sumer cabaran yg dtgnya dri Allah yg maha Esa.dicaci,difitnah,dituduh,dihina ya Allah itukah yg harus aku lalui?apakah harus aku lakukan tok tabah mghadap sumer ini?la tahzan rabiatul nuradawiyah osman,ini bru dunia,blum akhirat lagi.Allah jdkn hati itu utk belajar dgn kesabaran,cubalah utk ktenangan hati itu,gnekn hati itu utk blaja erti sabar.
   kdg2 aku tk mampu utk teruskn prjlnn hidup tp aku perlu ingt,aku harus tabah rabiatul nuradawiyah,aku mampu menadah tgn dn berdoa kpda Allah agr ringankn bebanan ini,tunjukn jln utk mnyelesaikn mslh.oh mslh dunia penuh mslh dunia npe harus aku lalui sumer ini ya Allah.cukuplah kpd hamba Allah jga lah mulut itu utk mmbaca ayat2 al-quran,zikir,selawat jgn mnghina,mncaci,fitnah.dpt apakah jika mlakukan perbuatan itu kamu.
    kamu yg bernama rabiatul nuradawiyah ingtlah satu,Allah mnguji hambanya mngikut kmampuan bkn ske2.oleh itu blaja bersabar,tutuplah telinga itu utk mndgr ayt2 suci,nasihat..tutplah mulut itu hnya utk mmbce ayat2 suci,berdoa..ingt wahai rabiatul nuradawiyah Allah sdg mnguji kamu,stiap apa yg kamu lakukan Tuhan mncatat,ujian ini telah ditulis dlm sepanjng hidup kamu,bersabarlah hamba Allah yg berhati dgn penuh cacian..='(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan